2015. április 5., vasárnap

GA-09-27 - GA-11-80


Első szériás Ikarus 620 - 630 sorozat

FAÜ ill. a BKV állományában

Dezső Gerő A 620-630 szériák eleje kaphatott még 510 típusjelű 5 to. teherbírású hátsó futóművet ( ezeknek a difi {bolygóműves} főhajtásukon kívül a kerékhajtásnál is volt , --- sima hengeres fogaskerekekkel -- áttételük. A későbbi kocsik már Rába 012. típusú , un kerékbolygó áttételes ---másod áttételű --- hajtást kaptak ( pl. a trolinál 012.20 típus i = 1 : 9,85 áttétel volt)............... valójában innen ívelt fel a RÁBA (főképp hajtott ) futómű gyártmánycsaládja és "tömeg"- termelése

Kérem, bárki akinek van a sorozatba illő fényképe küldje el, így egy oldalon sok ember számára elérhetőek lesznek a korabeli járművek fényképei.
Célom, célunk, hogy lehetőleg minden fiókban elfekvő kép,
rendszerezve közzétehetővé váljon.
~.~
Ezen sorozat az első és az 1000-es és 1500-as villamosok fotóival folytatódik.
Utána,
Ikarus 180 és 556
Ikarus 260, 280
Tr5, Tr3,5

Hamster oldalán az UV villamosok már rendszerezve vannak.

A Fürst garázs udvarán.


1961. május 1.

Clark Ádám tér (www.fortepan.hu )

Készítette: Bojár Sándor
Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum


Clark Ádám tér

( www.fortepan.hu Nagy Gyula)

Hajnali indulás.

Az 1965-ben felrobbantott Nemzeti mellett.
Fortepan, képszám: 97193

A 3338-as UV-villamossal. Az Ikarus a 39-es viszonylaton.

A 45-ösön

Tanács krt.
fortepan_22543.jpg

A Récseiben. (Nagy Zsolt Levente gyűjteménye)

A Lánchídon, már ezüstcsíkkal az oldalán.
( www.fortepan.hu IMRE )

Róbert Károly körút - Lehel utca kereszteződés, Róbert Károly körúti Kórház.
( www.fortepan.hu )

GA-09-xx ( www.fortepan.hu - Nagy Gyula )

A Hegyalja úton a hatvanas évek elején.


Az Astóriánál, 7/c viszonylaton, 1961. februárjában.


A Blaha Lujza téren a 7-es viszonylaton




1963. A Nemzetinél (www.fortepan.hu Ofner Károly)

1966. Nagykörút - Rákóczi út kereszteződés.
fortepan.hu képszám: 22595

A FAÜ Miklós utcai végállomása sok
első szériás 620-assal, de már mind ezüstcsíkkal festve.

FAÜ Miklós utca

Nagyvárad tér, buszkavalkád.
Legutolsóként egy ebbe a blogba való busz.


Boráros tér, 1959.

INKEY TIBOR felvétele

Felszabadulás tér, '60-as évek vége, 70-es évek eleje

Március 15 tér


A Gellért szálló előtt az 1-es viszonylaton.

Moszkva tér, 1965.

A Várban a 16-os viszonylaton, már "ezüstcsíkosan".
GA-10-xx

Az Erzsébet hídon, terhelési próbán, 1964-ben
www.fortepan.hu Nagy Gyula

A Budaörsi útnál, 1966-ban.

Kabók Imre A 09-27 járt a 8, 53, 27 viszonylatokon Fürst kocsi volt, ma Kelenföld!

GA-09-xx

GA 09-27
510/17/5908/236 1959.09.25 Fürst "S" 1967… Fürst
7983 cm3 hengerűrtartalmú Csepel D-613 típusú motorral szállítva
Utóélet
Átrendszámozás 1967.06.12
További rendszám GB 62-50
Változás dátuma 1969.11.14
Újabb tulajdonos BKV Előre Sport Club, Bp. VII., Akácfa u. 15.
Változás dátuma 197..12.28
Újabb tulajdonos Egyetértés MGTSZ, Ács, Szabadság u. 40.
Végső selejtezés 1980.08.08

GA 09-30
510/17/5906/125 Besz: 1959.09.29 "S": 1972.07.15
7983 cm3 hengerűrtartalmú Csepel D-613 típusú motorral szállítva
Utóélet
Újabb tulajdonos: Volán 20 sz. Vállalat, bontásra
Fortepan - képszám: 67387 orig: MAGYAR RENDŐR
Csanády utca a Lehel (Élmunkás) tér felé nézve.

GA-09-31
7983 cm3 hengerűrtartalmú Csepel D-613 típusú motorral szállítva
Újabb tulajdonos: Volán 20 sz. Vállalat, bontásra
Forrás: Autóbusz-100
Készítette: Pálfai Gábor
Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum

GA-09-33
7983 cm3 hengerűrtartalmú Csepel D-613 típusú motorral szállítva
Forrás: Autóbusz-100


Fortepan/Főfotó


GA-09-36, még egész újkorában.
510/17/5908/261 1959.09.29
Megjegyzés: 7983 cm3 hengerűrtartalmú Csepel D-613 típusú motorral szállítva
Utóélet
Átadás dátuma 1970.10.15
Középületépítő Vállalat, Bp. V., Molnár u. 15.
Átrendszámozás 1970.10.19
További rendszám: GB 17-83
Változás dátuma 1974.01.14
Újabb tulajdonos Baromfifeldolgozó Vállalat, Szentes
Átrendszámozás 1974.01.14
További rendszám: GB 32-56
Végső selejtezés 1975.08.22

Budapest, 1961. március 24.
Autóbuszok indulnak a forgalomba a Fővárosi Autóbuszüzem (FAÜ) kelenföldi,
Fürst Sándor Autóbusz Állomásáról.
Készítette: Lajos György
Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum

GA-09-37
(Nagy Zsolt Levente gyűjteménye)
510/17/5908/256, 1959.09.29 Fürst "S":1971.08.19 Fürst
Megjegyzés 7983 cm3 hengerűrtartalmú Csepel D-613 típusú motorral szállítva
Utóélet
Újabb tulajdonos Volán 20 sz. Vállalat, bontásra

GA-09-38
510/17/5908/254  1959.09 .29 Fürst Selejtezése: 1972.07.15 Fürst
Megjegyzés 7983 cm3 hengerűrtartalmú Csepel D-613 típusú motorral szállítva
Utóélet:
Újabb tulajdonos Volán 20 sz. Vállalat, bontásra
( www.fortepan.hu - Kotnyek Antal)


GA-09-39
510/17/5908/240 1959.09.29 Fürst Selejtezése:1971.08.19 Fürst
Megjegyzés 7983 cm3 hengerűrtartalmú Csepel D-613 típusú motorral szállítva
Utóélet:
Átadás dátuma 1972.05.12
Újabb tulajdonos Állami Gazdaság, Karcag-Tilalmas
Átrendszámozás 1972.05.12
További rendszám GB 12-67
Végső selejtezés 1977.02.02

1968.03.12.
Készítette: Kovács Gyula
Tulajdonos: MTI Fotóarchívum




GA-09-41
a Hegyalja úton 1964-ben,
(ADOMÁNYOZÓ:BOJÁR SÁNDOR)


és a 4-es viszonylaton az Operánál

GA-09-43, Lékai tér

A háttérben balra.
Budapest, 1965. július 7.
Budapesti pillanatkép - a Moszkva tér,
Buda legnagyobb tömegközlekedési központja.
MTI Fotó: Lajos György
Tulajdonos: MTI Rt. Fotóarchívum

GA-09-44
Készítette: Mező Sándor
Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum

GA-09-48
1965.
Adományozó/UVATERV

Budakeszin

GA-09-52 
a Szilágyi Erzsébet fasoron 1965-ben
1959-1972
Újabb tulajdonos Volán 12 sz. Vállalat, Pécs, bontásra
ADOMÁNYOZÓ:BOJÁR SÁNDOR

GA-09-55
1959-1971
Újabb tulajdonos Volán 20 sz. Vállalat, bontásra


GA-09-58
510/17/5906/247 1959.09.25 Fürst. Selejtezése: 1970.04.16 Fürst
Utóélet
Átadás dátuma 1972.02.10
Újabb tulajdonos Magyar Hűtőipar Budapesti Mirelite Gyára, Bp. IX., Tóth K. u. 8-10.
Átrendszámozás 1972.02.10
További rendszám GB 33-50
Változás dátuma 1972.06.19
Újabb tulajdonos Magyar Hűtőipar Csepeli Gyára, Bp. XXI., Szabadkikötő
Végső selejtezés 1978.06.20

GA-09-59, "átmeneti" hátsólámpákkal.

1976-ban

GA-09-62
510/17/5906/250 1959.09.25 Fürst Selejtezése: 1971.08.19 Fürst
Utóélet
Átadás dátuma 1972.03.22
Újabb tulajdonos Mezőgazdasági Gépgyártó és Szolgáltató Vállalat, Felsőbagod
Átrendszámozás 1972.03.22
További rendszám GB 11-72
Változás dátuma 1976.08.02
Újabb tulajdonos Mezőgép Vállalat, Kaposvár 2 sz. Gyára, Felsőbagod
Változás dátuma 1977.02.09
Újabb tulajdonos ÉPGÉP Nagykanizsai Gyára, Nagykanizsa, Somogyi B. u. 2.
Végső selejtezés 1978.03.21

Boráros tér.


Erre a sorozatra egyáltalán nem jellemző a rendszám fölötti
hűtőrács, valószínűleg egy felújítás alkalmával kapta.

GA-09-65
Készítette: Kácsor László 1961.07.01.
Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum

GA-09-67
510/17/5908/216 1959.09.18 Fürst Selejtezése: 1971.08.19 Fürst
Utóélet
Átadás dátuma 1972.02.17
Újabb tulajdonos Lenin - Rákóczi MGTSZ, Kiskunfélegyháza
Átrendszámozás 1972.08.31
További rendszám GB 31-16
Változás dátuma 1972.03.21
Újabb tulajdonos Egyesült Lenin MGTSZ, Kiskunfélegyháza, Bajcsy-Zs. u. 17.
Végső selejtezés 1974.07.31
Fortepan - képszám: 134057 orig: CHUCKYEAGER TUMBLR
Ez a busz ma is "él", egy magánszemély tulajdonában van
a képen látható állapotban.

GA-09-69
510/17/5908/214
Besz: 1959.09.18 Fürst "S": 1971.07.12 Fürst
Utóélet
Újabb tulajdonos: MTS Építőipari Vállalat, Bp. XIV., Istvánmezei u. 1-3.
Végső selejtezés: 1971.07.30Budapest, 1964. június 18.
A Fővárosi Autóbuszüzem (FAÜ) dolgozói
autóbusz megálló táblát helyeznek el
egy új buszmegállóba.
Háttérben Rózsa István menetirányító tiszt a
34-es autóbusz vezetőjét tájékoztatja az új megállóhelyről.
MTI Fotó: Nagy Róbert


GA-09-70
510/17/5908/220 1959.09.18 Fürst Selejtezése: 1972.07.15 Fürst
Utóélet
Újabb tulajdonos Volán 20 sz. Vállalat, bontásra
Budapest, 1959. szeptember 19.
Szeptember 19-től a Fővárosi Autóbuszüzem új kétajtós, hangszóróval felszerelt és ülőkalauzzal dolgozó Ikarus 620 típusú autóbuszokat közlekedtet a 45-ös járat vonalán, a Vörösmarty tér és a Ferihegyi repülőtér között.



Fortepan, képszám: 97160
Budaörsi út a Nagyszőlős utca torkolata felől
a Dayka Gábor utca irányába nézve.


GA-09-71

GA-09-72
510/17/5907/179 1959.09.18 Fürst  Selejtezése 1971.08.19 Fürst
Utóélet
Újabb tulajdonos Volán 20 sz. Vállalat, bontásra
Készítette: Lajos György
Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum


Budapest, 1965. július 7.

Széki Dezső felvétele

Budapest, 1969. május 6.
A Miklós utcai autóbusz-végállomás Óbudán.
MTI Fotó: Fényes Tamás
A kép bal oldalán az első droszton a 42-es viszonylaton.

GA-09-73
510/17/5908/221 1959.09.22 Fürst Selejtezése 1971.08.19 Fürst
Utóélet
Átadás dátuma 1972.03.22
Újabb tulajdonos Mezőgazdasági Gépgyártó és Szolgáltató Vállalat, Felsőbagod
Átrendszámozás 1972.03.22
További rendszám GB 11-73
Változás dátuma 1972.06.20
Újabb tulajdonos MEZŐGÉP Vállalat, Szolnok, 2 sz. Gyáregysége, Tószeg
Végső selejtezés 1979.10.02


GA-09-74
510/17/5908/223 1959.09.22 Fürst "S": 1971.08.19 Fürst
Utóélet
Újabb tulajdonos Volán 20 sz. Vállalat, bontásra.
a 45-ös viszonylaton


Készítette: Balassa Ferenc 1962.06.04.
Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum

1964. november 10.
MTI fotó: Fényes Tamás



GA-09-75

A Sallai főműhelyben.

Készítette: Lajos György
Tulajdonos: MTI Zrt. Fotóarchívum

GA-09-77
510/17/5908/259 1959.10.05 Fürst Selejtezése 1971.08.17 Fürst
Megjegyzés 7983 cm3 hengerűrtartalmú Csepel D-613 típusú motorral szállítva
Utóélet: Átadás dátuma 1973.01.22
Újabb tulajdonos Fertői Nádgazdasági Vállalat, Fertőszentmiklós, Fertődi u.1.
Átrendszámozás 1973.02.07
További rendszám GB 33-96
Végső selejtezés 1976.11.18
www.fortepan.hu Magyar Rendőr

GA-59-00
A GA-09-80 frsz-ú. Ikarus 620-as felhasználásával készítették 1962-ben
a 3 tengelyes Ikarus 620-as csuklós autóbuszt.


GA-59-00 bemutatója a Várban a Bécsi kapunál,

és az Osztapenko szobornál


GA-83-01 ex. GA-59-00 ex. GA-09-80
( www.fortepan.hu - Nagy Gyula )

Már átrendszámozva GA-83-01-re.
Miklós utcai végállomás.

Első szériás Ikarus 620-ból épített Ikarus 622 a MÁVAUT-nál.
Gyűjtésem szerint a két FAÜ-s csuklós után, több FAÜ-s, ill. BKV-s
első szériás 620-as került a Szabolcs utcába csuklósításra a MÁVAUT részére.
Két buszról a saját, 70-es évekbeli gyűjtésemből tudok.
GA-09-55
GA-09-71
Lehet, ez a fotó valamelyik 620-as feléledése.

GA-10-xx a 39-es viszonylaton az azóta lebontott Nemzetinél.
( www.fortepan.hu )


A Blaha Lujza téren, már ezüst csíkkal, még Fővárosi Autóbuszüzem emblémával.
( www.fortepan.hu IMRE )


Az Erzsébet híd terheléspróbáján.
( www.fortepan.hu )


GA-10-xx a 19-es viszonylaton.


1960-ban adták át az 1000. Főváros számára készített autóbuszt.
GA-10-00
1972. augusztusában a kisvárdai Vasas Sportegyesülethez került,
új rendszáma: GB-53-05
Végső selejtezése: 1980. március 14.

Budapest, 1960. szeptember 17.
Bogdánszki György kétszeres élmunkás gépkocsivezető beül a fővárosi tömegközlekedés részére épített ezredik Ikarus 620 típusú autóbusz vezetőfülkéjébe, az Ikarus Karosszéria- és Járműgyár udvarán. A Fővárosi Autóbuszüzemnek (FAÜ) átadott autóbusz az Ikarus gyár irányában közlekedő 44-es viszonylaton teljesíti majd első meneteit.
MTI Fotó: Bartal Ferenc




GA-10-01
Budapest, 1961. szeptember 19.
Forgalom a Rákóczi úton a Blaha Lujza térnél.
A háttérben a Keleti pályaudvar épülete.
Készítette: Lajos György
Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum

GA-10-04


GA-10-05

GA-10-06
a Blahán.

GA-10-09
(bal oldalon) és a GA-10-64 (jobb oldalon)
1964. Az Erzsébet híd terhelési próbáján
www.fortepan.hu Nagy Gyula

GA-10-12
az Astoriánál a '60-as évek elején.

Fotó: Bojár Sándor, 1961. január 2-án, Istenhegyi út

GA-10-13
Blaha Lujza tér.
A nagyméretű hátsó lámpába, már a kis kerek lámpákat "fusiztak".

GA-10-14

GA-10-16
a BKV-nál.

GB-33-47 ex. GA-10-16 az ATI-nál.

Egy-két dolog kivételével megtartotta eredeti "alakját".


GA-10-18
a Kossuth Lajos utcában.
1960-tól, 1972-ig üzemelt FAÜ-BKV berkein belül.

GA-10-22
1960-1969


GA-10-24
1960-1971
Újabb tulajdonos: Volán 20 sz. Vállalat, bontásra
ADOMÁNYOZÓ:BOJÁR SÁNDOR

A GA-10-25
a Gellérthegy lábánál egy balesetben.

GA-10-28
a Döbrentei téren a 19-es viszonylaton, félreállítva.
Még "könnycsepp" alakú indexszel, ezüst csíkkal az oldalán,
kissé lepukkant állapotban. '60-as évek végi felvétel.

GA-10-31
Fortepan/Adományozó 179124

A baleset 1970. végén, vagy 1971. elején készülhetett,
mert 1971. április 1-én selejtezték.
Újabb tulajdonos: Vízügyi Építő Vállalat



GA-10-33
Készítette: Lajos György
Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum




GA-10-34
Készítette: Tormai Andor 1961. augusztus
Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum


GA-10-38


GA-10-41
Készítette: Benkő Imre 1968.07.05.
Tulajdonos: MTI Zrt. Fotóarchívum



A Gorkij fasor és a Dózsa György út sarkán.
Jobbra a SZOT székház épülete.

GA-10-42
a felvétel Dózsa György úti vasúti felüljáróról készült.

GA-10-50
Roosevelt tér.

A villtex indexszel és kerek sárvédőívvel felszerelt
buszt a baleset után valószínűleg leselejtezték.


GA-10-52
a Mexikói úti végállomáson, váltáskor.


GA-10-54
már a hetvenes évek Ikarus 620-át mutatja.
A lökhárító nem a szériára jellemző.

GA-10-55

GA-10-57
(talán) V. Tanács krt.
( www.fortepan.hu orig: URBÁN TAMÁS )

Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum

GA-10-58
Budapest, 1961. április 25.
A Fővárosi Autóbuszüzem az 1-es buszjáratának Hősök téri végállomásánál
fotocellás automata indító berendezés működik.
Az eszköz az autóbuszok érkezését jelzi a Kúria utcai központnak,
ahol ekkor elindul egy időszámláló berendezés,
amely a beállított idő elteltével automatikus berregő jelzést küld
az autóbusz vezetőjének, hogy elérkezett az indulás ideje.
A kísérleti időszakot követően, a tervek szerint
több ilyen berendezést szerelnek fel más autóbusz vonalakon is
és bővítik a forgalomirányítást segítő rádió adó-vevő hálózatot is.
MTI Fotó: Kácsor László 


GA-10-59
Körönd


GA-10-61


GA-10-63
fortepan_27050.jpg

GA-10-64
az Erzsébet híd terhelséspróbáján
( www.fortepan.hu - Nagy Gyula )

A GA-10-09 és a GA-10-64 az Erzsébet híd terhelséspróbáján
( www.fortepan.hu - Nagy Gyula )

MTI Fotó: Mező Sándor
A kép érdekessége, hogy a GA-10-64 előtt a GA-58-85 rendszámú
620-as áll, egyszínű festéssel.
Alvázszáma szerint 1960. októberi "gyártás", megközelítőleg megegyezik
a GA-11-5x feletti első szériás Ikarus 620-asok gyártásával.


GA-10-65

GA-10-66
Készítette: Kácsor László
Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum

GA-10-67
1961. www.fortepan.hu , Nagy Gyula

Budapest, 1962. május 7.Készítette: Tormai Andor
Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum

1971.





Egy újságban megjelent fotón.

GA-10-68
Budapest, 1962. április 23.
Befejezéséhez közeledik a Kálvin téri villamos vágányok átépítése.
A növekvő forgalom szükségessé tette a pályatestek kicserélését,
a nagyobb ívű síneken lényegesen meggyorsul majd a villamos közlekedés.
A háttérben a Kálvin téri református templom bejárata.
Készítette: Kácsor László
Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum


GA-10-69
a Nemzetinél a Blaha Lujza téren


GA-10-70
Készítette: Mikó László 1963. november
Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum

Készítette: Fényes Tamás 1962.02.05.
Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum

GA-10-71

Telepes utca elején.

a Bosnyák téren.
Az egyetlen első szériás 620-as, mely megőrizte
a nagyméretű hátsó lámpatestet selejtezéséig.

GA-10-72
Készítette: Lajos György
Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum

GA-10-73


GA-10-74
"Sufni-tuning" hátsó lámpával

GA-10-76.
6007/62
Besz: 1960.08.11 Récsei "S": 1972.07.15 Récsei
Utóélet: Átadás dátuma: 1974.02.20
Újabb tulajdonos: Mezőgazdasági Gépgyártó és Szolgáltató Vállalat
Eger, Gyöngyösi Gyáregysége
Átrendszámozás: 1975.02.06
További rendszám: GB 81-66
Változás dátuma: 1975.02.06
Változás 39 ülő + 10 álló utas szállítható
Változás dátuma: 1975.02.06
Újabb tulajdonos: Mátészalkai Állami Gazdaság,
Mátészalka, Móricz Zs. u. 87.
Végső selejtezés 1980.12.15
Készítette: Tormai Andor
Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum

Az "igazi"

GA-10-79
a GA-10-76-os rendszámával.
A felvétel a Mexikói úti végállomáson készült 1972-ben.

GA-10-82

Bosnyák tér.


GA-10-83


GA-10-85
Készítette: Sziklai Dezső 1961.05.01.
Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum

Készítette: Lajos György
Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum






GA-10-87

a gyárudvaron, vonófejjel.

a belseje.


GA-10-89
Bosnyák tér, hetvenes évek eleje.

GA-10-91
Hunyadi János út
( www.fortepan.hu IMRE )

GA-10-92
Budapest, 1964. május 9.
Reggeli csúcsforgalom Budapesten, a Rákóczi út és a Nagykörút találkozásánál
a Nemzeti Színháznál.
MTI Fotó: Fényes Tamás 
Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum

GA-10-93
V.ker Dorottya utca
( www.fortepan.hu Magyar Rendőr)

GA-10-94

GA-10-95
Tanács körút, 1960. 
Fortepan / Budapest Főváros Levéltára. Levéltári jelzet: HU_BFL_XV_19_c_11

GA-10-96
még egyszínű kéken.

GA-10-99
1974 elején, vagy '73 végén kivonták a forgalomból,
majd visszahelyezése után történt a baleset.

A Telepes utcai frontális karambolja után
a Récsei garázs belső udvarán 1974-ben.

A háttérben a karambol másik "szereplője" a GA-82-32.

GA-11-00
Reitter Ferenc utca.

Az 1960. szeptemberi beszerzésű GA-11-02-es (talán)
a Döbrentei téren az 1-es viszonylaton

GA-11-04Budapest, 1969. május 6.
A Miklós utcai autóbusz-végállomás Óbudán.
MTI Fotó: Fényes Tamás
A kép bal oldalán a második droszton a 37M-es viszonylaton.

GA-60-00 ex. GA-11-05
a 6-oson a Flórián téri megállónál

GA-83-00 ex. GA-60-00
még teljesen kék színben, dísztárcsákkal.

Budapest, 1963. július 15.
MTI Fotó: Fényes Tamás


GA-83-00 ex. GA-60-00 ex. GA-11-05

GA-83-00 ex. GA-60-00 ex. GA-11-05

GA-83-00 ex. GA-60-00 ex. GA-11-05
A filmrészlet a Tüskevár című film első részéből való.

GA-11-07
6008/144 1960.09.15  Récsei Selejtezése 1972.08.01 Récsei
Utóélet:
Újabb tulajdonos Volán 11 sz. Vállalat, Szekszárd, bontásra
Készítette: 
Sziklai Dezső 1962.09.05.
Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum



Budapest, 1964. július 15.
MTI Fotó: Fényes Tamás 
Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum
Azonosító: MTI-FOTO-F__NY19640715030

ADOMÁNYOZÓ:BOJÁR SÁNDOR KÉPSZÁM: 178834 

GA-11-09
Fortepan Főfotó


GA-11-10

még az eredeti rendszámával.
Később a különjárati állomány részére rendszeresített
GA-80-31-re rendszámozták.
1970.12.07 KPM eng. Ik 620 típusra átalakítva, férőhely 52-ről 69-re módosult.
1975-től az új tulajdonos: Nyíregyházi Mezőgazdasági Főiskola Tangazdasága, Nyíregyháza,
új rendszáma: GB-88-99. 1978 januárban vonták ki végleg a forgalomból.
Forrás: Autóbusz-100



GA-80-31 ex. GA-11-10
A FAÜ első Ikarus 630-as autóbusza a
Széchenyi fürdőnél

és a Récsei garázsban


Közvetlenül átrendszámozása után.

GA-11-52

GA-11-78
Fortepan/Főfotó

GA-11-79 (az utolsó előtti)

A GA-11-80 a gyár udvarán 1961-ben.
Ez év augusztusában került a FAÜ-hez és
13 év után 1974-ben selejtezték.
7983 cm3 hengerűrtartalmú Csepel D-613 típusú motorral szállítva
1974. júliusában a Felsőzsolcai Vízgazdálkodási és Talajvédelmi Társulathoz, Kisvárdára került.
Új rendszáma: GB-54-44, végső selejtezése 1978. januárjában volt.

Budapest, 1964. július 7.
Forgalmat irányító rendőr a Tanács körút és az Engels- és Deák terek találkozásánál.
Jobbra az eklektikus stílusban épült Anker palota.
Az épületet díszítő szobrok és domborművek Markup Béla és Kisfaludi Stróbl Zsigmond alkotásai. MTI Fotó: Lajos György 
Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum

A GA-11-80 a Szentendrei úton.
Az első szériások utolsó darabja, már ezüstcsíkkal,
de még a nagyméretű hátsólámpákkal.

GA-11-80 a Récsei garázsnál.
A felvétel 1972-ben készült egy sallais felújítás után.
Az ablakokon kívül minden elem már az akkori 620-asok jellemzőivel.



Mávaut átépítések
Jobbágy József felvétele, egy első szériás BKV-s motorkocsi.

Budapest, 1963. július 18.
Egy turista filmezi a nevezetességeket az IBUSZ
(Idegenforgalmi Beszerzési Utazási és Szállítási Vállalat)
és a Fővárosi Idegenforgalmi Hivatal által közösen szervezett városnézésen,
egy Ikarus 620-as autóbusz nyitott változatából.
A Fővárosi Idegenforgalmi Hivatal feladata, hogy a hazánkba látogató külföldieket megismertessék Budapest nevezetességeivel. A főszezonban naponta több autóbuszjáratot indítanak
és mintegy 250 látogatót visznek városnézésre.
MTI Fotó: Molnár Edit
Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum

Ikarus/FAÜ városnéző 1 6209-20 GA 58-90=>GA 80-33 Besz:1962.05.17, "S":1975.01.06
Első üzembe helyezés 1962.05.17
Első üzemegység Mező
Rendszám GA 58-90
Átrendszámozás 1962…
Rendszám GA 80-33
Selejtezési ügyiratszám 1975/11
Selejtezés 1975.01.06
Utolsó üzemegység Mező
Eladás dátuma 1975.10.14
Újabb tulajdonos Duna Kertészeti MGTSZ, Bp. XXI. Orion u. 14
Átalakítás dátuma 1975.09.04
Átalakítás Ik630 típusú kocsiszekrénnyel felépítve
Átrendszámozás 1975.09.04
Rendszám GB 97-24
Végső forgalomból kivonás 1978.11.22

Készítette: Marosi László
Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum


Készítette: Herczeg István
Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum

Budapest, 1962. június 17.
Az IBUSZ nyitott kirándulóbusza viszi a turistákat a Széchenyi hegyen
a Vörös Csillag Szálló előtt.
MTI Fotó: Herczeg István 

A GA-10-67-es és a GA-58-90
Készítette: Fényes Tamás
Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum


Itt még a GA-58-90-es rendszámot hordozó
GA-80-33 ( www.fortepan.hu )

GA-80-33 első útjainak egyike a Parlamentnél.

Budapest, 1962. július 26.
A Helsinkiben megrendezésre kerülő VIII. Világifjúsági Találkozóra utazó magyar küldöttség tagjai utaznak egy városnéző nyitott Ikarus 620-as autóbuszon a Petőfi hídnál a Budai Ifjúsági Parkban rendezett búcsúztatási ünnepségre.
MTI Fotó: Molnár Edit

A GA-80-33 itt még GA-58-90-es rendszámmal.

Budapest, 1962. május 29.
Az IBUSZ nyitott, városnéző autóbusza viszi a turistákat az Ybl bazár előtt.
MTI Fotó: Fényes Tamás

GA 80-33 Hunyadi János út
( www.fortepan.hu IMRE )

GA-80-33 a Gellérthegyen. 1966.

"Belső" felvétel 1966-ból.


fortepan.hu képszám: 50256 orig: NAGY GYULA

GA-80-34

Budapest, 1963. december 3.
A fővárosi játékboltok mesebusz járata a Rákóczi úton.
A járat Budapest játéküzleteinek megtekintésére létesült.
MTI Fotó: Lajos György 



GA-80-35
A háttérben a Mátyás templom.

GA-80-35 a Halászbástyánál

és a Vajdahunyad várnál.

Széki Dezső felvétele

És a végén szerepeljen egy videó, ahol sok első szériás
Ikarus 620-as szerepel.