2015. április 5., vasárnap

GA-09-27 - GA-11-80


Első szériás Ikarus 620 - 630 sorozat

FAÜ ill. a BKV állományában

Dezső Gerő A 620-630 szériák eleje kaphatott még 510 típusjelű 5 to. teherbírású hátsó futóművet ( ezeknek a difi {bolygóműves} főhajtásukon kívül a kerékhajtásnál is volt , --- síma hengeres fogaskerekekkel -- áttételük. A későbbi kocsik már Rába 012. típusú , ún kerékbolygó áttételes ---másod áttételű --- hajtást kaptak ( pl a trolinál 012.20 típus i = 1 : 9,85 áttétel volt)............... valójában innen ívelt fel a RÁBA (főképp hajtott ) futómű gyártmánycsaládja és "tömeg"- termelése

Kérem, bárki akinek van a sorozatba illő fényképe küldje el, így egy oldalon sok ember számára elérhetőek lesznek a korabeli járművek fényképei.
Célom, célunk, hogy lehetőleg minden fiókban elfekvő kép,
rendszerezve közzétehetővé váljon.
~.~
Ezen sorozat az első és az 1000-es és 1500-as villamosok fotóival folytatódik.
Utána,
Ikarus 180 és 556
Ikarus 260, 280
Tr5, Tr3,5

Hamster oldalán az UV villamosok már rendszerezve vannak.

A Fürst garázs udvarán.


1961. május 1.

Clark Ádám tér (www.fortepan.hu )

Készítette: Bojár Sándor
Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum


Clark Ádám tér

( www.fortepan.hu Nagy Gyula)

Hajnali indulás.

Az 1965-ben felrobbantott Nemzeti mellett.
Fortepan, képszám: 97193

A 3338-as UV-villamossal. Az Ikarus a 39-es viszonylaton.

A 45-ösön

Tanács krt.
fortepan_22543.jpg

A Récseiben. (Nagy Zsolt Levente gyűjteménye)

A Lánchídon, már ezüstcsíkkal az oldalán.
( www.fortepan.hu IMRE )

Róbert Károly körút - Lehel utca kereszteződés, Róbert Károly körúti Kórház.
( www.fortepan.hu )

GA-09-xx ( www.fortepan.hu - Nagy Gyula )

A Hegyalja úton a hatvanas évek elején.


Az Astóriánál, 7/c viszonylaton, 1961. februárjában.


A Blaha Lujza téren a 7-es viszonylaton




1963. A Nemzetinél (www.fortepan.hu Ofner Károly)

1966. Nagykörút - Rákóczi út kereszteződés.
fortepan.hu képszám: 22595

A FAÜ Miklós utcai végállomása sok
első szériás 620-assal, de már mind ezüstcsíkkal festve.

FAÜ Miklós utca

Nagyvárad tér, buszkavalkád.
Legutolsóként egy ebbe a blogba való busz.


Boráros tér, 1959.

INKEY TIBOR felvétele

Felszabadulás tér, '60-as évek vége, 70-es évek eleje

Március 15 tér


A Gellért szálló előtt az 1-es viszonylaton.

Moszkva tér, 1965.

A Várban a 16-os viszonylaton, már "ezüstcsíkosan".
GA-10-xx

Az Erzsébet hídon, terhelési próbán, 1964-ben
www.fortepan.hu Nagy Gyula

A Budaörsi útnál, 1966-ban.

Kabók Imre A 09-27 járt a 8, 53, 27 viszonylatokon Fürst kocsi volt, ma Kelenföld!

GA-09-xx

GA-09-33
7983 cm3 hengerűrtartalmú Csepel D-613 típusú motorral szállítva
Forrás: Autóbusz-100

GA-09-36, még egész újkorában.
510/17/5908/261 1959.09.29
Megjegyzés: 7983 cm3 hengerűrtartalmú Csepel D-613 típusú motorral szállítva
Utóélet
Átadás dátuma 1970.10.15
Középületépítő Vállalat, Bp. V., Molnár u. 15.
Átrendszámozás 1970.10.19
További rendszám: GB 17-83
Változás dátuma 1974.01.14
Újabb tulajdonos Baromfifeldolgozó Vállalat, Szentes
Átrendszámozás 1974.01.14
További rendszám: GB 32-56
Végső selejtezés 1975.08.22

GA-09-37 (Nagy Zsolt Levente gyűjteménye)
510/17/5908/256, 1959.09.29 Fürst "S":1971.08.19 Fürst
Megjegyzés 7983 cm3 hengerűrtartalmú Csepel D-613 típusú motorral szállítva
Utóélet
Újabb tulajdonos Volán 20 sz. Vállalat, bontásra

GA-09-38 ( www.fortepan.hu - Kotnyek Antal)


GA-09-39 1968.03.12.
Készítette: Kovács Gyula
Tulajdonos: MTI Fotóarchívum


GA-09-41 a 4-es viszonylaton az Operánál

GA-09-43, Lékai tér

GA-09-44
Készítette: Mező Sándor
Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum
GA-09-48, Budakeszin

GA-09-55


GA-09-58, az 1959-es gyártású buszt valamikor 1970-ben selejtezték.

GA-09-59, "átmeneti" hátsólámpákkal.

1976-ban

GA-09-62, Boráros tér.


Erre a sorozatra egyáltalán nem jellemző a rendszám fölötti
hűtőrács, valószínűleg egy felújítás alkalmával kapta.

GA-09-65
Készítette: Kácsor László 1961.07.01.
Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum

GA-09-67

GA-09-70
Budapest, 1959. szeptember 19. Szeptember 19-től a Fővárosi Autóbuszüzem új kétajtós, hangszóróval felszerelt és ülőkalauzzal dolgozó Ikarus 620 típusú autóbuszokat közlekedtet a 45-ös járat vonalán, a Vörösmarty tér és a Ferihegyi repülőtér között.




Fortepan, képszám: 97160

GA-09-71


GA-09-72
Készítette: Lajos György
Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum
Budapest, 1965. július 7.

Széki Dezső felvétele

GA-09-73


GA-09-74
a 45-ös viszonylaton



Készítette: Balassa Ferenc 1962.06.04.
Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum

A GA-09-75 a Sallai főműhelyben.

Készítette: Lajos György
Tulajdonos: MTI Zrt. Fotóarchívum

GA-09-77
www.fortepan.hu Magyar Rendőr

GA-59-00
A GA-09-80 frsz-ú. Ikarus 620-as felhasználásával készítették 1962-ben
a 3 tengelyes Ikarus 620-as csuklós autóbuszt.


GA-59-00 bemutatója a Várban a Bécsi kapunál,

és az Osztapenko szobornál


GA-83-01 ex. GA-59-00 ex. GA-09-80
( www.fortepan.hu - Nagy Gyula )

Már átrendszámozva GA-83-01-re.
Miklós utcai végállomás.

Első szériás Ikarus 620-ból épített Ikarus 622 a MÁVAUT-nál.
Gyűjtésem szerint a két FAÜ-s csuklós után, több FAÜ-s, ill. BKV-s
első szériás 620-as került a Szabolcs utcába csuklósításra a MÁVAUT részére.
Két buszról a saját, 70-es évekbeli gyűjtésemből tudok.
GA-09-55
GA-09-71
Lehet, ez a fotó valamelyik 620-as feléledése.

GA-10-xx a 39-es viszonylaton az azóta lebontott Nemzetinél.
( www.fortepan.hu )


A Blaha Lujza téren, már ezüst csíkkal, még Fővárosi Autóbuszüzem emblémával.
( www.fortepan.hu IMRE )


Az Erzsébet híd terheléspróbáján.
( www.fortepan.hu )



GA-10-xx a 19-es viszonylaton.


1960-ban adták át az 1000. Főváros számára készített autóbuszt.
GA-10-00
1972. augusztusában a kisvárdai Vasas Sportegyesülethez került,
új rendszáma: GB-53-05
Végső selejtezése: 1980. március 14.

Budapest, 1960. szeptember 17. Bogdánszki György kétszeres élmunkás gépkocsivezető beül a fővárosi tömegközlekedés részére épített ezredik Ikarus 620 típusú autóbusz vezetőfülkéjébe, az Ikarus Karosszéria- és Járműgyár udvarán. A Fővárosi Autóbuszüzemnek (FAÜ) átadott autóbusz az Ikarus gyár irányában közlekedő 44-es viszonylaton teljesíti majd első meneteit.
MTI Fotó: Bartal Ferenc 



GA-10-05

A GA-10-06 a Blahán.

A GA-10-09 (bal oldalon) és a GA-10-64 (jobb oldalon)
1964. Az Erzsébet híd terhelési próbáján
www.fortepan.hu Nagy Gyula


A GA-10-12 az Astoriánál a '60-as évek elején.

Fotó: Bojár Sándor, 1961. január 2-án, Istenhegyi út

GA-10-13, Blaha Lujza tér.
A nagyméretű hátsó lámpába, már a kis kerek lámpákat "fusizták".


A GA-10-16 a BKV-nál.

GB-33-47 ex. GA-10-16 az ATI-nál.

Egy-két dolog kivételével megtartotta eredeti "alakját".


GA-10-18 a Kossuth Lajos utcában.
1960-tól, 1972-ig üzemelt FAÜ-BKV berkein belül.


GA-10-22


A GA-10-25 a Gellérthegy lábánál egy balesetben.


A GA-10-28 a Döbrentei téren a 19-es viszonylaton, félreállítva.
Még "könnycsepp" alakú indexszel, ezüst csíkkal az oldalán,
kissé lepukkant állapotban. '60-as évek végi felvétel.

GA-10-31
A baleset 1970. végén, vagy 1971. elején készülhetett,
mert 1971. április 1-én selejtezték.




GA-10-33
Készítette: Lajos György
Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum





GA-10-41
Készítette: Benkő Imre 1968.07.05.
Tulajdonos: MTI Zrt. Fotóarchívum

A Gorkij fasor és a Dózsa György út sarkán.
Jobbra a SZOT székház épülete.

GA-10-42 a felvétel Dózsa György úti vasúti felüljáróról készült.


GA-10-50, Roosevelt tér.


GA-10-50. A villtex indexszel és kerek sárvédőívvel felszerelt
buszt a baleset után valószínűleg leselejtezték.


A GA-10-52 a Mexikói úti végállomáson, váltáskor.


A GA-10-54, már a hetvenes évek Ikarus 620-át mutatja.
A lökhárító nem a szériára jellemző.

GA-10-55


GA-10-57 (talán) V. Tanács krt.
( www.fortepan.hu orig: URBÁN TAMÁS )

Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum

GA-10-59
Körönd

GA-10-63
fortepan_27050.jpg


A GA-10-64 az Erzsébet híd terhelséspróbáján
( www.fortepan.hu - Nagy Gyula )

A GA-10-09 és a GA-10-64 az Erzsébet híd terhelséspróbáján
( www.fortepan.hu - Nagy Gyula )

GA-10-65

GA-10-67
1961. www.fortepan.hu , Nagy Gyula

Budapest, 1962. május 7.Készítette: Tormai Andor
Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum

1971.





Egy újságban megjelent fotón.

GA-10-69 a Nemzetinél a Blaha Lujza téren


GA-10-70
Készítette: Fényes Tamás 1962.02.05.
Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum

GA-10-71. Telepes utca eleje.

A GA-10-71 a Bosnyák téren.
Az egyetlen első szériás 620-as, mely megőrizte
a nagyméretű hátsó lámpatestet selejtezéséig.

GA-10-72
Készítette: Lajos György
Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum

GA-10-73


GA-10-74
"Sufni-tuning" hátsó lámpával

Az "igazi" GA-10-76.

A GA-10-79-es kocsi a GA-10-76-os rendszámával.
A felvétel a Mexikói úti végállomáson készült 1972-ben.

GA-10-82, Bosnyák tér.


GA-10-83


GA-10-85
Készítette: Sziklai Dezső 1961.05.01.
Tulajdonos: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum






A GA-10-87 a gyárudvaron, vonófejjel.

A GA-10-87 belseje


GA-10-89, Bosnyák tér, hetvenes évek eleje.

GA-10-91 Hunyadi János út
( www.fortepan.hu IMRE )

GA-10-93 V.ker Dorottya utca
( www.fortepan.hu Magyar Rendőr)

GA-10-95, Tanács körút, 1960. 
Fortepan / Budapest Főváros Levéltára. Levéltári jelzet: HU_BFL_XV_19_c_11

GA-10-96, még egyszínű kéken.

GA-10-99. 1974 elején, vagy '73 végén kivonták a forgalomból,
majd visszahelyezése után történt a baleset.

GA-10-99 a Telepes utcai frontális karambolja után
a Récsei garázs belső udvarán 1974-ben.

A háttérben a karambol másik "szereplője" a GA-82-32.

GA-11-00, Reitter Ferenc utca.

Az 1960. szeptemberi beszerzésű GA-11-02-es (talán)
a Döbrentei téren az 1-es viszonylaton

GA-60-00 ex. GA-11-05 a 6-oson a Flórián téri megállónál

GA-83-00 ex. GA-60-00 még teljesen kék színben, dísztárcsákkal.

GA-83-00 ex. GA-60-00 ex. GA-11-05

GA-83-00 ex. GA-60-00 ex. GA-11-05

GA-83-00 ex. GA-60-00 ex. GA-11-05
A filmrészlet a Tüskevár című film első részéből való.

GA-11-10, még az eredeti rendszámával.
Később a különjárati állomány részére rendszeresített
GA-80-31-re rendszámozták.
1970.12.07 KPM eng. Ik 620 típusra átalakítva, férőhely 52-ről 69-re módosult.
1975-től az új tulajdonos: Nyíregyházi Mezőgazdasági Főiskola Tangazdasága, Nyíregyháza,
új rendszáma: GB-88-99. 1978 januárban vonták ki végleg a forgalomból.
Forrás: Autóbusz-100


GA-80-31 ex. GA-11-10
A FAÜ első Ikarus 630-as autóbusza a
Széchenyi fürdőnél

és a Récsei garázsban


Közvetlenül átrendszámozása után.

GA-11-79 (az utolsó előtti)

A GA-11-80 a gyár udvarán 1961-ben.
Ez év augusztusában került a FAÜ-hez és
13 év után 1974-ben selejtezték.
7983 cm3 hengerűrtartalmú Csepel D-613 típusú motorral szállítva
1974. júliusában a Felsőzsolcai Vízgazdálkodási és Talajvédelmi Társulathoz, Kisvárdára került.
Új rendszáma: GB-54-44, végső selejtezése 1978. januárjában volt.

A GA-11-80 a Szentendrei úton.
Az első szériások utolsó darabja, már ezüstcsíkkal,
de még a nagyméretű hátsólámpákkal.

GA-11-80 a Récsei garázsnál.
A felvétel 1972-ben készült egy sallais felújítás után.
Az ablakokon kívül minden elem már az akkori 620-asok jellemzőivel.



Mávaut átépítések
Jobbágy József felvétele, egy első szériás BKV-s motorkocsi.


Ikarus/FAÜ városnéző 1 6209-20 GA 58-90=>GA 80-33 Besz:1962.05.17, "S":1975.01.06
Első üzembe helyezés 1962.05.17
Első üzemegység Mező
Rendszám GA 58-90
Átrendszámozás 1962…
Rendszám GA 80-33
Selejtezési ügyiratszám 1975/11
Selejtezés 1975.01.06
Utolsó üzemegység Mező
Eladás dátuma 1975.10.14
Újabb tulajdonos Duna Kertészeti MGTSZ, Bp. XXI. Orion u. 14
Átalakítás dátuma 1975.09.04
Átalakítás Ik630 típusú kocsiszekrénnyel felépítve
Átrendszámozás 1975.09.04
Rendszám GB 97-24
Végső forgalomból kivonás 1978.11.22

A GA-10-67-es és a GA-58-90


Itt még a GA-58-90-es rendszámot hordozó
GA-80-33 ( www.fortepan.hu )

GA-80-33 első útjainak egyike a Parlamentnél.

A GA-80-33 itt még GA-58-90-es rendszámmal.

GA 80-33 Hunyadi János út
( www.fortepan.hu IMRE )

GA-80-33 a Gellérthegyen. 1966.

"Belső" felvétel 1966-ból.


fortepan.hu képszám: 50256 orig: NAGY GYULA

GA-80-34



GA-80-35
A háttérben a Mátyás templom.

GA-80-35 a Halászbástyánál

és a Vajdahunyad várnál.

Széki Dezső felvétele

És a végén szerepeljen egy videó, ahol sok első szériás
Ikarus 620-as szerepel.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése