2015. április 5., vasárnap

GA-09-27 - GA-11-80


Első szériás Ikarus 620 - 630 sorozat

FAÜ ill. a BKV állományában

Dezső Gerő A 620-630 szériák eleje kaphatott még 510 típusjelű 5 to. teherbírású hátsó futóművet ( ezeknek a difi {bolygóműves} főhajtásukon kívül a kerékhajtásnál is volt , --- síma hengeres fogaskerekekkel -- áttételük. A későbbi kocsik már Rába 012. típusú , ún kerékbolygó áttételes ---másod áttételű --- hajtást kaptak ( pl a trolinál 012.20 típus i = 1 : 9,85 áttétel volt)............... valójában innen ívelt fel a RÁBA (főképp hajtott ) futómű gyártmánycsaládja és "tömeg"- termelése

Kérem, bárki akinek van a sorozatba illő fényképe küldje el, így egy oldalon sok ember számára elérhetőek lesznek a korabeli járművek fényképei.
Célom, célunk, hogy lehetőleg minden fiókban elfekvő kép,
rendszerezve közzétehetővé váljon.
~.~
Ezen sorozat az első és az 1000-es és 1500-as villamosok fotóival folytatódik.
Utána,
Ikarus 180 és 556
Ikarus 260, 280
Tr5, Tr3,5

Hamster oldalán az UV villamosok már rendszerezve vannak.

A Fürst garázs udvarán.

1961. május 1.

Clark Ádám tér (www.fortepan.hu )

Clark Ádám tér

( www.fortepan.hu Nagy Gyula)

Az 1965-ben felrobbantott Nemzeti mellett.
Fortepan, képszám: 97193

A Lánchídon, már ezüstcsíkkal az oldalán.
( www.fortepan.hu IMRE )

Róbert Károly körút - Lehel utca kereszteződés, Róbert Károly körúti Kórház.
( www.fortepan.hu )

GA-09-xx ( www.fortepan.hu - Nagy Gyula )


A Hegyalja úton a hatvanas évek elején.


Az Astóriánál, 7/c viszonylaton, 1961. februárjában.


A Blaha Lujza téren a 7-es viszonylaton


1963. A Nemzetinél (www.fortepan.hu Ofner Károly)

1966. Nagykörút - Rákóczi út kereszteződés.
fortepan.hu képszám: 22595

A FAÜ Miklós utcai végállomása sok
első szériás 620-assal, de már mind ezüstcsíkkal festve.

FAÜ Miklós utca

Nagyvárad tér, buszkavalkád.
Legutolsóként egy ebbe a blogba való busz.


Boráros tér, 1959.

INKEY TIBOR felvétele

Felszabadulás tér, '60-as évek vége, 70-es évek eleje

A Gellért szálló előtt, 1-es viszonylaton.

Moszkva tér, 1965.

Az Erzsébet hídon, terhelési próbán, 1964-ben
www.fortepan.hu Nagy Gyula


Kabók Imre A 09-27 járt a 8, 53, 27 viszonylatokon Fürst kocsi volt, ma Kelenföld!

GA-09-xx

GA-09-33

GA-09-36, még egész újkorában.

GA-09-37 (Nagy Zsolt Levente gyűjteménye)

GA-09-38 ( www.fortepan.hu - Kotnyek Antal)


GA-09-41 a 4-es viszonylaton az Operánál

GA-09-43, Lékai tér

GA-09-48, Budakeszin

GA-09-55


GA-09-58, az 1959-es gyártású buszt valamikor 1970-ben selejtezték.

GA-09-59, "átmeneti" hátsólámpákkal.

1976-ban

GA-09-62, Boráros tér.


Erre a sorozatra egyáltalán nem jellemző a rendszám fölötti
hűtőrács, valószínűleg egy felújítás alkalmával kapta.

GA-09-67

GA-09-70
Fortepan, 
képszám: 97160

GA-09-71


GA-09-73



A GA-09-75 a Sallai főműhelyben.

GA-09-77
www.fortepan.hu Magyar Rendőr

GA-59-00
A GA-09-80 frsz-ú. Ikarus 620-as felhasználásával készítették 1962-ben
a 3 tengelyes Ikarus 620-as csuklós autóbuszt.


GA-59-00 bemutatója a Várban a Bécsi kapunál,

és az Osztapenko szobornál


GA-83-01 ex. GA-59-00 ex. GA-09-80
( www.fortepan.hu - Nagy Gyula )

Már átrendszámozva GA-83-01-re.
Miklós utcai végállomás.

Első szériás Ikarus 620-ból épített Ikarus 622 a MÁVAUT-nál.
Gyűjtésem szerint a két FAÜ-s csuklós után, több FAÜ-s, ill. BKV-s
első szériás 620-as került a Szabolcs utcába csuklósításra a MÁVAUT részére.
Két buszról a saját, 70-es évekbeli gyűjtésemből tudok.
GA-09-55
GA-09-71
Lehet, ez a fotó valamelyik 620-as feléledése.

GA-10-xx a 39-es viszonylaton az azóta lebontott Nemzetinél.
( www.fortepan.hu )


A Blaha Lujza téren, már ezüst csíkkal, még Fővárosi Autóbuszüzem emblémával.
( www.fortepan.hu IMRE )


Az Erzsébet híd terheléspróbáján.
( www.fortepan.hu )



GA-10-xx a 19-es viszonylaton.


1960-ban adták át az 1000. Főváros számára készített autóbuszt.
GA-10-00

GA-10-05

A GA-10-06 a Blahán.

A GA-10-09 (bal oldalon) és a GA-10-64 (jobb oldalon)
1964. Az Erzsébet híd terhelési próbáján
www.fortepan.hu Nagy Gyula


A GA-10-12 az Astoriánál a '60-as évek elején.


GA-10-13, Blaha Lujza tér.
A nagyméretű hátsó lámpába, már a kis kerek lámpákat "fusizták".


A GA-10-16 a BKV-nál.

GB-33-47 ex. GA-10-16 az ATI-nál.

Egy-két dolog kivételével megtartotta eredeti "alakját".



A GA-10-25 a Gellérthegy lábánál egy balesetben.


A GA-10-28 a Döbrentei téren a 19-es viszonylaton, félreállítva.
Még "könnycsepp" alakú indexszel, ezüst csíkkal az oldalán,
kissé lepukkant állapotban. '60-as évek végi felvétel.

GA-10-31
A baleset 1970. végén, vagy 1971. elején készülhetett,
mert 1971. április 1-én selejtezték.



GA-10-33



GA-10-41 a Gorkij fasor és a Dózsa György út sarkán.
Jobbra a SZOT székház épülete.

GA-10-42 a Dózsa György úton a vasúti felüljáróról fényképezve.


GA-10-50, Roosevelt tér.


GA-10-50. A villtex indexszel és kerek sárvédőívvel felszerelt
buszt a baleset után valószínűleg leselejtezték.


A GA-10-52 a Mexikói úti végállomáson, váltáskor.


A GA-10-54, már a hetvenes évek Ikarus 620-át mutatja.
A lökhárító nem a szériára jellemző.

GA-10-55


GA-10-57 (talán) V. Tanács krt.
( www.fortepan.hu orig: URBÁN TAMÁS )


GA-10-59
Körönd


A GA-10-64 az Erzsébet híd terhelséspróbáján
( www.fortepan.hu - Nagy Gyula )

A GA-10-09 és a GA-10-64 az Erzsébet híd terhelséspróbáján
( www.fortepan.hu - Nagy Gyula )

GA-10-65

GA-10-67
1961. www.fortepan.hu , Nagy Gyula

1971.





Egy újságban megjelent fotón.


GA-10-69 a Nemzetinél a Blaha Lujza téren


GA-10-71. Telepes utca eleje.

A GA-10-71 a Bosnyák téren.
Az egyetlen első szériás 620-as, mely megőrizte
a nagyméretű hátsó lámpatestet selejtezéséig.

GA-10-73


GA-10-74
"Sufni-tuning" hátsó lámpával


Az "igazi" GA-10-76.

A GA-10-79-es kocsi a GA-10-76-os rendszámával.
A felvétel a Mexikói úti végállomáson készült 1972-ben.

GA-10-82, Bosnyák tér.


GA-10-83


GA-10-85

A GA-10-87 a gyárudvaron, vonófejjel.

A GA-10-87 belseje


GA-10-89, Bosnyák tér, hetvenes évek eleje.

GA-10-91 Hunyadi János út
( www.fortepan.hu IMRE )

GA-10-93 V.ker Dorottya utca
( www.fortepan.hu Magyar Rendőr)

GA-10-95, Tanács körút, 1960. 
Fortepan / Budapest Főváros Levéltára. Levéltári jelzet: HU_BFL_XV_19_c_11


GA-10-96, még egyszínű kéken.

GA-10-99. 1974 elején, vagy '73 végén kivonták a forgalomból,
majd visszahelyezése után történt a baleset.

GA-10-99 a Telepes utcai frontális karambolja után
a Récsei garázs belső udvarán 1974-ben.

A háttérben a karambol másik "szereplője" a GA-82-32.

GA-11-00, Reitter Ferenc utca.

Az 1960. szeptemberi beszerzésű GA-11-02-es (talán)
a Döbrentei téren az 1-es viszonylaton

GA-60-00 ex. GA-11-05 a 6-oson a Flórián téri megállónál

GA-83-00 ex. GA-60-00 még teljesen kék színben, dísztárcsákkal.

GA-83-00 ex. GA-60-00 ex. GA-11-05

GA-83-00 ex. GA-60-00 ex. GA-11-05

GA-83-00 ex. GA-60-00 ex. GA-11-05
A filmrészlet a Tüskevár című film első részéből való.

GA-11-10, még az eredeti rendszámával.
Később a különjárati állomány részére rendszeresített
GA-80-31-re rendszámozták.


GA-80-31 ex. GA-11-10
A FAÜ első Ikarus 630-as autóbusza a
Széchenyi fürdőnél

és a Récsei garázsban


Közvetlenül átrendszámozása után.

GA-11-79 (az utolsó előtti)

A GA-11-80 a gyár udvarán 1961-ben.
Ez év augusztusában került a FAÜ-hez és
13 év után 1974-ben selejtezték.

A GA-11-80 a Szentendrei úton.
Az első szériások utolsó darabja, már ezüstcsíkkal,
de még a nagyméretű hátsólámpákkal.

GA-11-80 a Récsei garázsnál.
A felvétel 1972-ben készült egy sallais felújítás után.
Az ablakokon kívül minden elem már az akkori 620-asok jellemzőivel.



A GA-10-67-es és a GA-58-90

Itt még a GA-58-90-es rendszámot hordozó
GA-80-33 ( www.fortepan.hu )

GA-80-33 első útjainak egyike a Parlamentnél.

A GA-80-33 itt még GA-58-90-es rendszámmal.

GA 80-33 Hunyadi János út
( www.fortepan.hu IMRE )

GA-80-33 a Gellérthegyen. 1966.

"Belső" felvétel 1966-ból.


fortepan.hu képszám: 50256 orig: NAGY GYULA

GA-80-35
A háttérben a Mátyás templom.

GA-80-35 a Halászbástyánál

és a Vajdahunyad várnál.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése